www.pieceofblue.dk ejes og drives af Piece of Blue.
CVR nr. 39 13 66 94
Piece of Blue
Åhavevej 77
8600 Silkeborg
Danmark
Telefon: 87 22 34 55
Email: info@pieceofblue.com
Disse vilkår og betingelser gælder for alle køb af varer på www.pieceofblue.dk til levering i Danmark.
Bestilling og betaling
www.pieceofblue.dk er åben 24 timer i døgnet – alle ugens dage, og du kan næsten altid foretage et køb på vores webshop. Det kan dog ske, at vi lukker shoppen for vedligeholdelse. Du kan kun foretage online køb, når shoppen er åben og tilgængelig.
For at handle hos www.pieceofblue.dk skal du være 18 år gammel eller ældre og have et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du stadig købe varer, hvis du har fået din værges samtykke eller på anden måde har en juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i “indkøbskurven”. Du kan helt op til tidspunktet for ordren redigere indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende kontrollere indholdet og prisen på varerne. Eventuelle ekstra betalinger såsom fragt vil først blive beregnet umiddelbart før, du er klar til at betale.
Når du er klar til at bestille, skal du klikke på “Køb og gå til betaling” (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, din adresse, din e-mail, dit telefonnummer, betalingsmetode og valg af leveringsmetode. Du kan ændre indholdet af indkøbskurven lige indtil du bekræfter dit køb ved at klikke på knappen “Bestil og betaling”.
På www.pieceofblue.dk kan du betale med følgende kreditkort:
- VISA/Dankort
- VISA
- VISA Electron
- MasterCard
- MasterCard Debit
Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt. Evt. kortgebyr, der er forbundet med dit køb, afholder vi.
Kvittering for modtagelse af ordre og ordrebekræftelse
Når du bestiller en vare hos os, vil du modtage en email kvittering (ordrebekræftelse) for vores modtagelse af din ordre.
Levering
Vi bruger et af følgende fragtfirmaer, når vi sender din(e) vare(e):
- GLS
- UPS
Indenfor Danmark (gælder ikke Grønland og Færøerne) er der gratis fragt på alle ordrer. Indenfor EU koster fragten 75 kr. Til Norge og Schweiz koster fragten 75 kr. Til USA og Canada koster fragten 150 kr.
Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage.
14 dages returret
Når du handler online på www.pieceofblue.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb, og derefter returnere vare(r) til os. Din returret løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af at flere varer er bestilt i én ordre, men leveres separat, eller et produkt, der kommer i flere partier, kører perioden fra modtagelsen af det sidste produkt.
Du må kun håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes kvalitet og egenskaber.
For at udøve fortrydelsesretten, bør du sende en utvetydig erklæring via e-mail inden for 14 dage efter modtagelsen af varen.
Såfremt du ønsker at sende din(e) vare(r) retur skal du benytte standardfortrydlsesformularen nedenfor:
“Til:
pieceofblue.dk
Åhavevej 77
8600 Silkeborg
info@pieceofblue.com
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
____________________________________________________________________________
Bestilt den: __________________
Modtaget den: _______________
Forbrugerens navn: ____________________________________________
Forbrugerens adresse: _________________________________________
Forbrugerens underskrift (kun hvis du sender formularen i udprintet form: _______________________________________
Dato: __________________”
Retur
Hvis du fortryder dit køb, skal varerne returneres til:
Piece of Blue
Åhavevej 77
8600 Silkeborg
Danmark
Til gengæld skal du sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Du skal selv betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder.
Vigtigt:
Vi forventer, at du så hurtigt som muligt efter modtagelsen, giver meddelelse om ønsket returnering, og at du returnerer varen/varerne senest inden for 14 dage.
Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD.
Dokumentation af dit køb og returneringsformular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, som du har betalt til os ved købet (eksklusiv evt. fragtomkostninger). Beløbet overføres altid til samme betalingsmiddel som du brugte til købet. Har du for eksempel betalt med kort, udbetales købesummen til det betalingskort, du brugte til købet.
Bemærk: Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis produktet er forringet, fordi:
- Du har faktisk taget varen i brug
- Det er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for det
- Du har håndteret varen/varerne på anden måde end var nødvendig for at du kunne bestemme egenskaber og kvalitet.
Fortrydelsesret ved brugte varer
Der er 14 dages fortrydelsesret for varer, som du har taget i brug. Hvis varen er blevet brugt kan den fortsat returneres under fortrydelsesretten. Som forbruger må man i princippet kun tage varen i øjesyn altså afprøve sit køb som i en fysisk forretning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Er varen brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren som skal betale for en evt. værdiforringelse og den værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for den i et videre salg.
Reklamation – Hvis der er noget galt med produktet
Dit køb er af omfattet af købeloven, herunder mangelregler. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret; at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os inden for “rimelig tid”:
Du skal reklamere inden “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: info@pieceofblue.com. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner.
Produktet skal sendes til:
Piece of Blue
Åhavevej 77
8600 Silkeborg
Danmark
Email: info@pieceofblue.com
Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug venligst vores returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer behandlingstiden for klagen.
Ved begrundet klage refunderer vi rimelige fragtomkostninger:
Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen tilbage til os. Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken/varer op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og tracking nummer.
Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD eller lignende.
Der er i Januar 2016 vedtaget ny lov ift. forbrugerklageloven. I tilfælde af reklamation eller andet vil vi altid hjælpe. I tilfælde af at parterne ikke kan blive enige henviser vi til EU kommisionens hjemmeside – Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
- Fornavn og efternavn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Piece of Blue og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.pieceofblue.dk er ejer, Carl-Peter Pedersen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@pieceofblue.com.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på e-mail: info@pieceofblue.com eller på tlf: 87 22 34 55 indenfor vores normale åbningstider. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.01.2020